Hoe dupliceer ik een kaartje?

24 juli 2018 / Francien

 

We krijgen heel vaak deze vraag. Als je een proefkaartje hebt besteld en deze thuis hebt ontvangen dan bekijk je wat je ervan vind. Staan de teksten goed? Klopt alles? Ben ik tevreden over het papier van het kaartje? Als je besluit om nog iets aan te passen of juist niet en het kaartje te bestellen dan doe je dit via je account.  Hieronder een gemakkelijk stappenplan om snel jouw kaartje te dupliceren.

 

Stappenplan om jouw kaartje te dupliceren

1. Je ziet in jouw account het kaartje staan. Hierboven staat, kaart besteld, vergrendeld. Deze kaart is immers besteld en kun je niet meer bewerken.

2.  Klik onder dit kaartje op het dubbele vierkantje. Hiermee kopieër je de kaart.

3. Als de kaart is gekopieërd kun je deze bewerken. Je doet dit door onder het kaartje op het potloodje te klikken. Je komt dan in de editor uit.

Heel simpel in drie stappen dupliceer je het kaartje. 

 

DUPLICEER TIP: Dupliceer de kaart voor avondgasten en daggasten

Wist je dat: dupliceren een hele makkelijke functie is? Stel; jullie gaan trouwen en je bent bezig je trouwkaart aan het ontwerpen. Je hebt verschillende groepen gasten. Je hebt bijvoorbeeld daggasten en avondgasten. Deze wil je graag dezelfde kaart sturen, maar ieder met een eigen tekst. Nu hoor ik je denken: dan moet ik twee keer de kaart ontwerpen. Goed nieuws, dat hoeft helemaal niet! Je ontwerpt een kaart. Ons advies, ontwerp de uitgebreidste kaart, in geval van een bruiloft de kaart voor de daggasten. Deze hebben immers het langste programma.

Als je helemaal tevreden bent met het ontwerp dupliceer je deze kaart. Dit doe je door onder het kaartje op de twee vierkantjes te klikken. Je wijzigt de naam van deze kaart in "kaart avondgasten" en voila....je hebt een dezelfde kaart. Deze kaart kun je bewerken. Je kunt naar hartelust tekst weglaten of juist toevoegen!

Dupliceren is een handige functie en wij zijn helemaal fan!

 

DUPLICEER TIP: gebruik dupliceren als back-up

Klinkt heel logisch maar we krijgen helaas vaak klanten aan de telefoon die hun kaartje per ongeluk hebben gewist. Dit kun jij zelf heel makkelijk voorkomen. Dupliceer altijd je kaartje als je eraan gaat werken. Heel makkelijk, je maakt een kopie en start met het bewerken hiervan. Zo heb je altijd een back-up. Om een niet al te grote chaos te laten ontstaan kun je twee dingen doen. Het eerste is het nummeren of duidelijk benamen V1, V2, V3 enzovoort van je kaartjes. Daarnaast kun je oudere kaartjes die je niet gebruikt verwijderen. Werk je dan met een back-up dan heb je altijd de laatste twee versie's in je account staan. Zo werk je netjes snel en heb je altijd een extra back-up, mocht je perongelijk iets verwijderen. Geen nood, dit kan namelijk de beste overkomen. 

Waarom zeggen wij dit? Omdat wij, -en dit is echt waar-, het kaartje niet voor je kunnen terughalen of terugtoveren. Weg is ook echt weg! 

 

Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden hebben we hieronder een tutorial. Bekijk deze op ons You Tube kanaal of klik op de afbeelding hieronder.

 

 

 

REACTIES

Er zijn geen reacties beschikbaar.

PLAATS EEN REACTIE

Je emailadres zal niet getoond worden bij je reactie.